Instagram Whatsapp Facebook

İzmir Düğün Hikayesi

Alaçatı Fotoğrafcısı

Yurt dışında Düğün Fotoğraf Çekimi / Venedik – İtalya

Sonunda bir ÅŸeyler karalamak ...

Sonunda bir şeyler karalamak için uzun süreden sonra ilk kez fırsat buluyorum, bu sene (2017) yine farklı hayatlara konuk oldum ve yine güzel insanlarla tanıştım. Trendler her sene olduğu gibi bu sene de yenilikler getirdi bizlere. Stüdyo ile başlayan maceramız sonrasında yakın dış mekan ve uzak dış mekanlar olarak devam etti. Son zamanlarda çiftlerimizle beraber yurt dışında çekimlerimize başladık.2016 da Viyana / Avusturya da ilk tam zamanlı düğün hikaye çekimimizi gerçekleştirmiştik, çok güzel deneyimler yaşama fırsatı bulmuştum. Bu yazımda size Venedik / İtalya da gerçekleştirdiğimiz düğün dış mekan fotoğraf çekiminin hikayesini anlatacağım. Yurt dışında fotoğraf çekimi düşünen çiftlerimize iyi bir kılavuz olmasını umuyorum.

Anlatılacak o kadar çok şey var ki, yazıya nereden gireceğime bir türlü karar vermedim.

Öncelikle çiftimizi tanıtmak sanırım en iyisi olacak, Feride ve Ozan la 2016 senesinde tanışmıştım. Ofise geldikleri ilk günü hatırlıyorum, yurt dışında çekim planladıklarından bahsetmişlerdi ve 2017 senesi içerisinde böyle bir planları olduğunu anlatmışlardı. Anneleri için çeşme de albümsüz bir çekim gerçekleştirmiştik, malum anneler biraz sabırsız olabiliyor. Açıkçası bende 2017 de tekrar gelerek yurt dışında çekim yapalım diyeceklerini pek beklemiyordum. Ama geldiler :)

Yurt Dışı Çekimi için Lokasyon Seçimi ve Organizasyonu

3 farklı alternatifimiz üzerinde durduk. Roma, Santorini ve Venedik arasında karar vermekte bir hayli zorlandık. Bize daha romantik gelen Venedik te karar kıldık. Oldum olası İtalya yı çok sevmişimdir, 2013 yılında 1 hafta Milano / Como Lake de kalmıştım. İtalya fazla savaş görmediğinden dolayı mimarisi olağan üstüydü. Venedik olmasına hep beraber karar verdik. 2 gece 3 günlük bir plan çıkardık. İlk günümüzde otele varış ve biraz etrafı tanımak amaçlı geçirmek istiyorduk. 2.günde ise çekimizi gerçekleştirmek istiyorduk. 3.gün otelden çıkış ve Türkiye ye dönüş planını yaptık.

Öncelikle hepimiz pasaportlarımızı hazırladık, pasaport süresinin 6 ay dan az olmamasına dikkat ediniz.Gezimizin sorunsuz geçmesi için profesyonel bir yardım aldık. Wiga Tur bize uçak bileti, otel ve vize konuların da yardımcı oldu. Biz ağustos başında seyahat yapacağımız için Venedik te ki havalimanı hem yoğun hem de biraz pahalıydı. Bizde 1 saat uzaklıktaki Bologna havalimanına inmeye ve trenle Venedik e geçmeyi planladık. Kısa da olsa farklı bir şehir görmek ve biraz da tren yolcuğu bize cazip geldi.

Vize işlemleri için gidiş tarihinden 45 gün öncesinden önce başvuru kabul etmiyorlar. Başvurumuzu yaptık ve sorunsuz bir şekilde vizelerimizi aldık. Sabah Feride ve Ozan çiftiyle havalimanında buluştuk, benden biraz daha heyecanlılardı. İlk kez Avrupa ya seyahat ediyorlardı, benim de Almanya doğumlu olarak 6 sene yaşamama ve 4.kez avrupaya çıkmama rağmen yine de heyecanım vardı.

Venedik-Ä°talya

Seyahat ve Otele YerleÅŸme

Sabah 9:30 da İzmir den İstanbul Sabiha Gökçen havalimanına vardık, 11:30 gibi Bologna uçağımızı bekledik ama 1,5 saatlik rötar bizi biraz yordu. 13.00 gibi sonunda uçağımız hareket etti. 2:15 dakikalık yolculuktan sonra İtalya nın Bologna şehrine vardık. Hava alanında da havaş tarzı bir hizmet vardı. Tek farkı makinadan 3 euro karşılığı tek kullanımlık bilet almanız gerekmektedir.Yaklaşık 25 dakikalık yolculuktan sonra tren istasyonuna vardık. Kişi başı 30 euro vererek Bologna – Venedik tren biletimizi aldık. 18:00 gibi sonunda Venedik e vardık, tren istasyonundan çıkışımı hala unutamıyorum, gün sonuna yakın ve masalsı bir kare, sanki bir film karesi izliyorum. İnsanlar cıvıl cıvıl, nostaljik evler ve romantik gondollar. Kalabalık olmasına rağmen hiçbir uğultu yok insanlar etraflarını izlemekten sanırım konuşmaya fırsat bulamadılar. Son yolcuğumuz olan kanallar arasında vapur seyehatimiz için 3,5 euro karşılığında biletimizi aldık. Yaklaşık 20 dakikalık yolculuk sonrasında otelimizin de bulunduğu San Marco meydanına geldik. Burada çekçekçilere biraz dikkat edin. Biraz abartı bir fiyat söylüyorlar. Sonunda San Morco meydanına yakın olan otelimize yerleştik.

Kısa Venedik Turu, Hava Durumu ve Yemek

Otele yerleştikten sonra 1 saat dinlenmeye çekildik. Yol biraz yordu, yoldan daha çok Bologna ve Venedikte ki nem bizi baya bir etkiledi.Havanın nemi Antalya neminden 1 tık fazla kabul edebiliriz.Tarih seçerken bunu mutlaka göz önüne alın. Malum sezon olduğu için bir hayli turist alan bir şehirdi, özellikle gemi turları ve günü birlik turist ler bayağı bir kalabalık yapıyordu şehri.Duş aldıktan ve biraz dinlendikten sonra şehri gezmeye başladık, kaybolmak istiyorsanız kesinlikle Venedik i tercih edin. Her kayboluşumuz bizi muhteşem bir yere çıkarıyordu.Bizim yön duygumuz gayet iyiydi ama iyi olmayanlar için gsm hatlarının yurt içi paketini yurt dışında kullan kampanyasını kullanmasını öneririm. Gsm firmasına göre 20,15 ve 10 günlük ücret ödüyorsunuz ve yurt içi paketiniz den eksiliyor. Ben her çıktığımda bu paketimi aktif ediyorum. Kısa da olsa çekim yapacağımız yerleri az çok belirledik, bende ışığı verimli kullanabilmek için güneşin doğuş ve batışına dikkat ettim. Denizin ortasında parçalar halinde bir adacık topluluğu aslında. Bu yüzden dar sokaklar fazla güneş almıyordu. Güneş için sahil kısmına veya meydanlara çıkmak gerekiyordu.Biraz gezdikten sonra karnımız biraz acıktı, İtalya da ne yenir tabiki pizza. Kendimde bir pizza fanı olarak kutsal topraklardaydım. Boş zamanlarımda evde bol bol pizza denemeleri yapıyorum. Türkiye ye dönmeden un ve domatesinden birkaç paket almadan edemedim. Pizza fiyatları Türkiye ile aynı fiyatta 5-8 euro arasında kocaman bir Napoli pizzası yiyebilirsiniz. Venedik turistik bir yer oldu için neredeyse herkes İngilizce biliyor, biz como da baya zorluğunu çekmiştik. 1 haftanın sonunda biraz İtalyanca öğrenerek ülkeye geri dönmüştüm.

Venedik-Ä°talya

Venedikte Düğün Fotoğraf Çekimi ve Planlaması

Çekim planımızı 3 e ayırdım. Sabah 11:00 – 14:00 arasında ilk çekim seansımız, 14:00 – 18:00 arası dinlenme ve gondol ile günlük kıyafetlerle çekim, 18:00 – 21:00 arası ise sahil ve gece çekimleri diye hazırladım. Sadece 1 tam günümüz olduğu için en verimlisinin böyle bir program olmasına birlikte karar verdik.

Sabah kahvaltımızı ettik ve hazırlıklarımızı tamamlayarak otelden çıkarak çekimlerimize başladık. Feride ve Ozan ile 1 sene önceden bir çekim gerçekleştirmiştik fakat Venedik te sezon olduğu için sokaklar baya kalabalık ve hareketliydi. Tabi başlarda biraz alışma süremiz oldu, özellikle çiftin 100 lerce göz önünde olması onları biraz kastı ama 20 dakika sonra sanki kimse yokmuş gibi pozlarını vermeye devam ettiler. Avrupa nın en güzel yanı çekim sırasında kimse sizi rahatsız etmiyor, uzaktan meraklı gözlerle takip ediyorlar.Biraz kalabalıktan uzaklaşarak ara sokaklarda çekimlerimize devam ettik. Venedik o kadar büyük ve güzelki her sokağı başka güzel. Kendimi lunaparktaki çocuklar gibi hissettim, her sokakta fotoğraf çekmek istiyordum. Tabi benim keyfim çifte göre daha iyiydi, ben şort ve t-shirt üm ile efil efil iken çiftin gelinlik ve damatlıka normal olarak biraz terliyorlardı. Bizde elimizden geldiğince gölge yerlerde çekmeye özen gösterdik.

Venedik Gondol Fiyatları

Yaklaşık 2,30-3.00 saatlik çekimden sonra biraz dinlenmek ve şehrin tadını çıkarmak için otelimize döndük. Kısa bir hazırlıktan sonra tekrar sokaklardaydık ama bu sefer çiftin üzerinde sivil kıyafetleri vardı. Serinlemek amaçlı bir kafe de oturduk bir şeyler içtik ve dondurma yedik. Hepimiz biraz daha rahatlamıştık. Yaklaşık 1 senedir planını yaptığımız güne başlamanın ve yarılamanın naif duygusuydu sanırım. Biraz dinlendikten sonra gondola binmeye karar verdik. 30 dakikalık gondol kirası 60 euro, 45 dakikalık olan ise 80 euro ve en uzun olan 1 saatlik ise 100 euro diye hatırlıyorum. Biz 45 dakikalık olanı tercih ettik. Gondola maksimun 6 kişi binebiliniyor. Tek kişi binseniz bile aynı fiyatı veriyorsunuz. Sosyal biriyseniz sırada bekleyen başka turistlerle iletişim kurarak hesabı bölüşebilirsiniz. Ama mutlaka binmenizi tavsiye ederim. Ben İzmirli olarak sembolik şeylere karşı bir antipatim var nedense, venedikte gondola binmek pekte tercih edeceğim bir durum değildir normalde ama o 45 dakika yüzümdeki sırıtışı halen unutamıyorum. Güzel miydi??? hayır, Çok ama Çok güzeldi...Büyüleyici ve etkileyici bir gezinti gerçekleştirmiştik. Tabi ben boş duramadım ve çiftin bol bol romantik karelerini yakalamaya çalıştım.

Gezintimizi tamamladıktan sonra otelimize geri döndük ve akşam seansı için tekrar hazırlanarak kendimizi sokaklara attık. Bir şehrin gecesi ve gündüzü de güzel olur mu, oluyormuş bunu gördüm. Işıklandırmalar çok iyi ,her yer sanat ve romandan çıkmışçasına güzeller. Bu sefer sahil ve meydanda çekimlerimize devam ettik. Hatta o sırada yeni evlenen başka bir çiftle karşılaştık ve hatıra fotoğrafını çekmeyi ihmal etmedik. Gece çekimlerimizi tamamlayarak şöyle güzel bir oh çektik… Biraz daha pizza, biraz daha dondurma ve biraz da gezintiden sonra günümüzü tamamladık. Aynı rotayı tersten giderek izmir e geri döndük.

Yurt Dışında Fotoğraf Çekimi Yapacaklara Tavsiyeler ve Tüyolar

Tabi benimki Avrupa kısmı için olacaktır. Yeterince tecrübe edindiğimi varsayıyorum.

- İtalya da ulaşım biraz pahalı, kısa mesafelerde 4-5 euro ortalama para ödüyorsunuz. 1.20 dakikalık yolculuk için 30 euro para ödemiştik. Bologna dan otelemize kadar toplam 80 euro para ödedik ama direkt Venedik uçuşuna göre yinede 120-170 arası ucuz kalıyor. Az bir meblağ değil sonuçta gondol ve 2 kişilik 1 akşam yemeğini bedavaya getirebilirsiniz.

- Yemek ve Otel konaklamasının neredeyse Türkiye fiyatlarıyla pek farkı yok. Büyük su 2 euro, 1 top dondurma 1 euro ve 1 büyük pizza 6-8 euro civarında. Giyim ;fiyat, performans ve tarz olarak kesinlikle Türkiyeden daha iyi olduğunu söyleyebilirim.

- Otellerde günlük turist vergisi alınıyor. Yanlış hatırlamıyorsam 2 euro olması lazım. Bunu gitmeden aklınızın ucunda bulundurun.

- Mevsim olarak eylül-ekim-kasım veya mayıs-haziran olmasına özen gösterin.Temmuz ve Ağustos ayı tipik bir Akdeniz mevsimi, nem gerçekten çokmuş diyeceğinize eminim.Çiftimizin izinlerinden dolayı bir mecburen biraz Ağustos başında gitmek durumunda kaldık.

- Fotoğraf çekiminizi balayıyla birleştirmenizde fayda görüyorum, tekrar uçak bileti ve otel masraflarından kurtulmuş olursunuz.

- Yinede ben Türkiyeden bir ekiple çalışmanızı öneririm, herkes gibi sizde neden oradan bir fotoğrafçıyla anlaşmayayım ki diye iç geçirmişsinizdir. Oradaki hizmet bedelleri Türkiye ye göre baya yüksek, bizim için uçak bileti, otel ve hizmet ücretini toplasanız bile yine daha ucuza mal olabileceğine emin olabilirsiniz. Tabi kültürel ve dil olarak sizi daha iyi anlayan biriyle de çekim yapmak sizin için daha iyi olacaktır. Tabi maddi durumuz uygun ve farklı bir bakış açısı isterseniz neden olmasın..

- Balayı hariciyse minimum 2 gece 3 gün diye planlayın ama o kadar vize ve telaşı göz önünde bulundurursak, fotoğrafçınızı önden gönderebilir ve tatilinize devam edebilirsiniz.

- Ne yalan söyleyeyim asistanım Dilarayı çok aradım, özellikle ışık ve eşya taşımak konusunda ona çok alışmışım, keşke imkan olsa çekime asistanımızıda götürebilsek..

İzmir Kumsal Düğün

Benim gözümden Venedikte düğün çekimi kısaca böyle, umarım sizlere yardımcı olabilmişimdir. Benim pasoportum hazır dilediğiniz zaman 0 532 230 30 90 nolu telefondan benimle iletişime geçerek, birlikte bir çekim gerçekleştirebiliriz. Yazımın sonuna gelirken işinize yarayacak birkaç kelime..

Buongiorno - Günaydın
Buona sera – İyi Akşamlar
Grazie - Teşekkür Ederim
Venezia - Venedik
Non voglio maiale – domuz eti istemiyorum
quanto costa la tassa – ücreti ne kadar

Organizasyon - Wiga Tur http://www.wigatur.com/

FotoÄŸraf Hikayesi : http://hakanozfatura.com/dugun-nisan-hikayeleri/feride-ozan-yurt-disi-cekimi-venedik-italya.html